Premiér namiesto podpory slovenských firiem a remeselníkov uprednostnil zahraničnú firmu s pásovou výrobou. Hanbí sa za nás?

To, čo urobil premiér pred pár dňami “na nočnej za pásom”, dokazuje, ako mu záleží na jeho mene, strane, a že sa ešte nevzdáva. Nie dobrovoľne. Po župných voľbách, ktoré boli pre Smer malým fiaskom, sa premiér stiahol z verejnosti a “premýšlaľ”, treba vymyslieť stratégiu do najbližších parlamentných volieb. Cieľ je jasný – ako sa udržať v špičke medzi politickými stranami a hlavne ako dať ľuďom / voličom Smeru a partnerom a sponzorom / nádej a jasný signál, že strana stále stojí za nimi. Premiér – dokázal ešte jedno – vôbec si necení Slovensko a domáce firmy, remeselníkov, ktorí držia slovenskú ekonomiku a denne sa podieľajú na pridanej hodnote a budovaní komunity, kde žijeme.

V prvom rade si definujme voliča Smeru – 1. dôchodca, 2. človek zamestnaný na minimálnu mzdu s pocitom krivdy a nespravodlivosti, 3. človek bez prístupu k informáciam na internet a diskusiám, 4. ľahko zmanipulovateľný človek bez vlastného názoru – stačí urobiť pre neho jednu vec “zadara” a svoj hlas dokáže vymeniť za tento lacný trik, 5. človek cítiaci sociálne – teda v duchu hesla “všetko má byť štátne, podnikateľ je vykorisťovateľ a triedny nepriateľ”. 6. citovo vydieraný človek.

Rozpíšem prečo je tomu tak:

  1. dôchodca -> staval na nich už Vladimír Mečiar, poznáme jeho nástupcu a kam prešli dnešní dôchodcovia. Je to skupina, ktorá cíti zodpovednosť a spoločne vedia výrazne svojím názorom zamiešať výsledky volieb a teda aj smerovanie našej krajiny a jej budúcnosti.
  2. človek zamestnaný na minimálnu mzdu s pocitom krivdy a nespravodlivosti -> človek, ktorý sa nedokáže sám o seba postarať a žije v ilúzii, že iba príplatky od štátu mu zaistia vyššiu mzdu. Človek bez zodpovednosti, snov a záujmu sa ďalej vzdelávať alebo rásť. Verí v istoty, radšej nájde 10 spôsobov ako niečo nefunguje, akoby našiel 1 možnosť ako problém vyriešiť.
  3. človek bez prístupu k informáciam na internet a online diskusiám -> väčšinou sú to ľudia z menších miest a obcí so slabším pokrytím internetu, aktívne ich nezaujíma dianie na politickej scéne. Priznala mi to nejedna osoba zo strany so slovami “Na internete na 95% nie je naša cieľovka, preto tam nekomunikujeme. Obvzlášť to patrí na regionálnej úrovni alebo pri voľbách primátorov / starostov. Udržujeme osobný kontakt s voličom”
  4. ľahko zmanipulovateľný človek bez svojho názoru – stačí urobiť pre neho jednu vec “zadara” a svoj hlas dokáže vymeniť za tento lacný trik -> vlaky zadarmo, zvýšenie dôchodkov / bonusov, a iné benefity či už jednorazové alebo dlhodobé.
  5. človek cítiaci sociálne – teda v duchu hesla všetko má byť štátne, podnikateľ je vykorisťovateľ a triedny nepriateľ -> tento typ človeka zaspal dobu, inovácia mu je ukradnutá. Vidí len jednu hlbokú kolaj – “kedysi bolo lepšie” a bojuje za návrat toho, čo prežili on sám v minulosti alebo z rozprávania staršej generácie.
  6. citovo vydieraný človek -> človek, ktorý pod hrozbou straty práce a neistôt v regióne uverí zásluhám strany a volí pod nátlakom. Chcete sa mať dobre? Chcete mať prácu? Viete koho máte voliť, inak o to prídete.

Týmito krokmi si premiér presne získal srdcia a hlasy svojej cielovej skupiny. Či sa nám to zdá divné a nenormálne, na nich to zabralo a má jeden veľký bod. Úloha splnená.

 

Identifikovali sme medzi riadkami “triedneho nepriateľa” a taktiež aj vízie, ktorými sa v strane budú držať? Žiadne inovácie, len otroci vo fabrike, tľapkanie sa po pleci, akí sme super súdruhovia rovní a rovnejší. Práca pri páse v dobe, keď sa rieši téma Priemysel 4.0 – čo je vlastne nová “priemyselná revolúcia”. Akože naozaj v roku 2017? Priatelia, my máme doháňať západnú Európu, nemáme jej ísť naproti 30 rokov nazad. K pásu už ľudí vozíme zo Srbska, Rumunska a to sa ešte nezačala výroba v Jaguar-LandRover pri Nitre. Týmto ich motivujeme?

Čo sa práve stalo? Boh zliezol z Olympu a dal jasný signál aj ostatným!

Premiér jasne ukázal, ako sa bude ďalej viesť politika? Nie na internete, ale priamo medzi ľuďmi. Sme si toho vôbec vedomý? Prístup k internetu a jeho masové využitie spôsobil ošiaľ. Dalo sa ním osloviť veľké komunity behom pár minút, mienkotvorné média vedeli využiť svoju silu. Budúcnosť politiky bude opäť medzi ľuďmi s osobným kontaktom, tak, ako to robil kedysi Mečiar v “kulturákoch”? Tradičných politikov, vysmiatych na bilboardoch, už verejnosť ignoruje. Kto sa chce udržať na scéne, musí viesť boj priamo na bojisku – vo fabrikách, kulturákoch, alebo?

Avšak, kto niečo robí, robí aj chyby. Tá sa stala aj teraz. Bolo to až priveľmi premyslené a dokonalé alebo nedomyslené? Od premiéra, slovenského premiéra, od ktorého sa očakáva spájanie, hájenie a podpora slovenského ľudu, slovenských producentov a zamestnávateľov, našiel útočisko pre svoje “PR” úplne niekde inde. Zhodil a znemožnil tým slovenské firmy a slovenských podnikateľov? Áno. Poukázal na to, že nadnárodná firma je pre neho čosi viac, ako rodinná firma zo Slovenska alebo hociaká remeselná dielňa, ktorej štát žiadnym spôsobom nepomohol, vybudovala sa sama od nuly. Bez dotácii, či podvodov. Sme neschopní podnikatelia?

Premiér, ktorý si v médiach nedáva servítku pred ústa a nadáva na slovenských podnikateľov “tých upišťaných”, šiel radšej podporiť firmu so zahraničným kapitálom – IAC Group (Slovakia) s.r.o. Pozrite si obchodný register komu firma patrí – http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=29863&SID=2&P=0 (článok o nočnej smene + firme – Premiér Fico si vyskúšal nočnú zmenu v závode, jeho cieľom bolo aj nepokaziť stroj) + aj tento článok stojí za prečítanie -> Čo tu, preboha, pištíte, podnikatelia? Buďte takí frajeri a postavte sa v noci za pás, rozčúlil sa Fico a dodal: Máme tu množstvo privatizérov, podvodníkov a zbohatlíckych dedičov

Vieme, čo sa deje v takýchto prípadoch? Príde k nám zahraničný investor – oznámi investíciu (postavenie fabriky) a čaká výhody. Štát týmto investorom vychádza v ústrety – daňové úľavy / prázdniny, dotácie a bonusy na vytvorené pracovné miesta, podpora v podobe budovania firemných priestorov a okolia + infraštruktúry. Keď už firma funguje – zarobené peniaze nezostávajú na Slovensku, ale idú zo Slovenska do materskej firmy. Z tohoto pohľadu sme len lacná pracovná sila, ktorá ak investora bude stáť viac – jednoducho odíde ďalej. Dokáže to aj malá slovenská firma, remeselná dielňa? Hm. Akú to podporu dostane slovenská novozniknutá s.r.o?

„Páni podnikatelia, veľmi vás prosím, buďte takí láskaví a postavte sa o desiatej večer k pásu. Buďte takí frajeri a majte 20 minút prestávku, pričom vám bude niekto veľmi pozorne stopkami merať čas, aby ste si mohli dať cigaretu a možno niečo zjesť. Potom budete inak rozprávať,“ vyjadril sa Róbert Fico na adresu podnikateľov.

Podnikatelia – majitelia malých podnikov, živnostníci. Tí, čo zamestnávate a hlavne svoje firmy ťaháte denne aj v noci 7 dní v týždni / 365 dní v roku, bez nároku na dovolenku, bez nároku na dávky a bez nároku na PNky, ako to vidíte vy? Súhlasíte s pánom premiérom?

Remeselníci, ktorí máte dielne a dennodenne makáte za strojmi, platíte odvody bez toho či máte v tom mesiaci zisk alebo ste v strate – prijali by ste výzvu od premiéra, aby aj vás prišiel podporiť a pomôcť pri výrobe? Verím, že máme šikovného premiéra a dokázal by pracovať cez deň aj s vami, nielen pre zahraničnú firmu.

PS: Mojím cieľom nie je hejtovanie, ale skôr poukázanie na neobjektivitu pána premiéra, ktorá sa v predchádzajúcich dňoch prehnala médiami a jeho tvrdeniami na adresu slovenských podnikateľov, ktorých hodil do jedného vreca. Nepoznám strom, na ktorom by sa neurodilo aj pár kusov hnilého ovocia. A presne takto isto je to aj v tomto prípade, kde sa poukázalo na to zlé, no spadli do toho všetci. Nie som politik, nestojím o politickú pozornosť. Podporujem remeslá a rozvoj podnikania malých firiem a živnostníkov, ktorí často od štátu dostanú pozornosť v “balíku” byrokracie a výsmechu od úradníkov. Teraz dostali facku priamo od premiéra. Ďakujeme za podporu!

PS2: K danej téme sa vyjadrili viacerí odborníci. Napr. aj Jozef Mihál, ktorý poukázal na to, ako premiér predniesol návody ako sa vyhýbať zákonom.

 

Marek Štrba

Spájam podnikateľov, organizujem stretnutia v Nitre, Bratislave, Trenčíne, Trnave a v iných mestách na Slovensku. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami – takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia na problémy. Mám rád kávu, rád šoférujem, vtedy najlepšie premýšľam a relaxujem.

Pridaj komentár