Slovíčko „chcem“ by podľa mňa v podnikaní nemalo čo hľadať a nie ho ešte používať v oficiálnych prezentáciách alebo v komunikáciách s obchodnými partnermi, či zákazníkmi. Na firemných weboch si si ho pravdepodobne všimol aj Ty. Je to častá chyba, ktorú si málokedy uvedomíme včas. Aj mne sa to občas ešte stáva v priamej komunikácií.
No a prečo by tam nemalo byť slovo „chcem“ ?
Zamysli sa a povedz si vetu, kde použiješ slovo „chcem“.
Je to niečo, čo vieš splniť, dať, pomôcť alebo vylepšiť? Znie to reálne tak, že na tom už pracuješ a bude to hotové o hodinu, zajtra, o týždeň?
Je to len obyčajné – chcenie. Nič viac, nič menej
Napríklad: chcem byť lepší, chcem viac zarábať, chcem ísť na dovolenku k moru, naša firma chce ponúkať to najlepšie, chceme byť najlepšia firma v kraji, chceme byť bezkonkurenčný …. môžem pokračovať s kombináciami a príkladmi ďalej, ale myslím, že na ukážku to bohate postačí.
Už chápeš? Slovo „chcem“ je len niečo, čo prosto chceš, je to v preklade len vyslovený SEN 🙂
Koľko Tvojich chcení sa premenilo na skutočnú realitu? Koľkokrát si bol lepší od tej doby, ako si prvýkrát chcel?
Nahraď slovo „chcem“ niečím iným, čo bude dôveryhodné a hlavne Ťa to donúti, aby si konal. A predovšetkým, aby to aj ľudia vnímali, že Tvoje tvrdenia sú reálne a pracuješ na nich.
Príklad: začínam pracovať na tom, aby som bol najlepší,.. idem zarábať viac, viem ako na to,.. Naša firma je najlepšia v kraji – naši klienti sú toho dôkazom,.. V lete idem na dovolenku, od dnes šetrím.
Započúvaj sa niekedy, keď Ti niekto niečo sľubuje a spomeň si na „chcenie“.
Chceš dosiahnuť úspech? Chci!
Ak len nechceš – tak sa postav a začni budovať!
Držím palce
Pridaj komentár