Minútový manažér. Kto to je a ako to funguje? Odporúčam si to preštudovať a realizovať

Pred časom som zachytil jedno slovné spojenie, ktoré ma ihneď upútalo.Bolo to – minútový manažér. Chvíľu som nad tým uvažoval a premýšľal, čo to vlastne znamená a ako to funguje v praxi. Potom som na to pozabudol. Až do momentu, kedy som sa prechádzal v nemenovanom kníhkupectve a hľadal niečo zaujímavé.

Vtedy ako som hľadal niečo na tému podnikania, menežovania, mi do oka padol obal knihy s názvom – Minútový manažér. Kniha nie je veľká a ani hrubá. Zo zvedavosti som si ju začal listovať a čítať. Upútala ma, šiel som si sadnúť, aby som nikomu nezavadzal a mal som pohodlie.

Kniha ihneď zaujme svojim tajomstvom a postupom, ktorý sa odohráva postupne v deji. Keď som chcel vedieť čo ďalej – musel som čítať.  Je to z tých kníh, ktoré je potrebné čítať stranu za stranou bez preskakovania, inak by som myšlienku nepochopil.

A o čom to teda je ten minútový manažér?

V knihe sa uvádza postup a dej od prvého manažéra, ktorý vychováva ďalších manažérov. Práve on odovzdáva svoje rady, tajomstvá, skúsenosti, ktoré sú jednoduché, rýchlo aplikovateľné a hlavne účinné v praxi.

Sú to tieto tri tajomstvá  „Minútové stanovenie cieľov“, „minútové pochvaly“ a „minútové pokarhania“

Je už asi každému zrejmé, prečo sa to volá „minútový manažér“. Každé tajomstvo je totiž jasne popísané a jasne definované. Postup v praxi je teda nenáročný, efektívny a dá sa naň veľmi ľahko zvyknúť. Kniha nie je určená len pre manažérov, ale jej rady a postupy sa dajú využiť takmer všade. Aj v súkromí.

Pre informáciu – minútový manažér nemá stopky, ktoré sa spustia ako začne hovoriť. Je to čas približne potrebný na jasné vysvetlenie, pochopenie.

Minútové stanovenie cieľov – je to čas, kedy sa jasne a presne stanovia ciele. Žiadne omáčky. Ale konkrétne veci, ktoré  sa očakávajú. Po tomto predstavení cieľov dostane slovo dotyčný, ktorého sa to týka, aby zhrnul to, čo bolo povedané. Prečo? Aby sa zistilo, ako to pochopil, či to vôbec pochopil a aký má na to názor. Tu si ihneď všimneme, ako to dotyčný vzal a vžil sa s cieľom, ktorý sa od neho očakáva.

Minútové pochvaly – je to prístup k nováčikovi, ktorý plní svoje ciele podľa očakávania. Nič by na tom nebolo výnimočné, lenže ako často dostávate alebo chválite ľudí vy? Prebieha to spôsobom: po dobre odvedenej úlohe príde manažér k nováčikovi. V skratke mu povie, čo sa od neho očakávalo, ako to splnil. Firma je spokojná. Po tomto krátkom predslove a pochvale príde moment veľmi dôležitý!! Pochvala sa musí skončiť osobným kontaktom – potľapkaním napr. po pleci. Vyskúšajte si to na niekom a uvidíte, aký dojem to zanechá. Dôvod si domyslíte.

U skúseného a zabehnutého manažéra vo firme sa pochvaly udeľujú zriedka, prípadne na to upozorní šéfa. Áno upozorní. A on ho pochváli. Pochvalu si treba vedieť aj vypýtať. Šéf totiž zabúda 🙂

Minútové pokarhania –  karhá sa človek, ktorý je už vo firme dlhšiu dobu. Systém je tu taký istý, ako pri pochvale, len s tým rozdielom, že sa dotyčný previnilec pokarhá. Taktiež je tam krátky a jasný predslov, sklamanie z nesplnenia cieľu alebo vykonania chybičky. Pričom sa jedná o skúseného manažéra a mal to vedieť. Pokarhanie sa ukončí osobným kontaktom – napr. potľapkaním pokarhaného po pleci. Koniec. Viac sa k téme nevracia nikto z nich.

Aj tento spôsob pokarhania zanechá dojem. Je to overená metóda, ktorá funguje.

Ak vás téma upútala a chcete vedieť viac, ako len môj opis, zaobstarajte si knihu. Dokážete ju prečítať za pár hodín 🙂

Obal spomenutej knihy vyzerá takto :

minutovy manazer

 

Aké sú tvoje skúsenosti s „minútovým manažérom“ v praxi? Vyjadri sa pod článkom v komentároch. Aj tvoj názor možno niekomu pomôže pri rozhodovaní 🙂

Marek Štrba

Spájam podnikateľov, organizujem stretnutia v Nitre, Bratislave, Trenčíne, Trnave a v iných mestách na Slovensku. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami – takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia na problémy. Mám rád kávu, rád šoférujem, vtedy najlepšie premýšľam a relaxujem.

Pridaj komentár