Si PONÚKAČ alebo RIEŠIČ? Ponúkačom dokáže byť každý, nájsť riešenie dokáže iba profík

S nasledovnými praktikami sa už stretol každý jeden z nás vo svojom podnikaní alebo aj v súkromí. Ponúkané výrobky cez mobil, v obchodných centrách, v kancelárii… odprezentované tak, aby vynikli a vyvolali vo vás potrebu, ktorú možno reálne ani nemáte. Takto zakúpený výrobok neskôr končí na 99% niekde v šuflíku, na poličke, kde naň sadá prach. V tom lepšom prípade aj darček známemu, keď nastane krízový moment.

[irp posts=“409″ name=“Dajte svojmu podnikaniu príbeh, odlíšte sa, nedomýšľajte si. Zmeňte tieto chyby vo svoj prospech“]

Ponúkačov nájdeme na každom kroku

Kto je vlastne taký ponúkač?

Vystihuje ich jedna jediná vlastnosť a spoznáte ich ihneď po prvej, či druhej vete, ktorou vás oslovia a snažia sa udržať vašu pozornosť. Je to priam čarovná a ohurujúca formulka:

Dobrý deň, ponúkam vám náš super / bezkonkurenčný / jedinečný …..

… a nasleduje 10 minútový monológ, naučená básnička ako za čias zo základnej školy na súťažiach poézie a prózy. Radosť sa započúvať 🙂

ako nepredavat - nebyt iba ponukacom

Týmto ľuďom sa zväčša nedá oponovať, viesť rozhovor aj trochu inak alebo klásť otázky, na ktoré nemajú natrénovanú odpoveď. Sú mierne agresívni, pri poukázaní na nedostatok alebo dokonca pri nezáujme u nich pozorujeme zmenu nálady a z vysmiateho, veselého ponúkača je uštipačný a odutý puberťák. Dovi, precedí pomedzi zuby pri odchode. Bol to on, niet o čom.

Tento typ „obchodníkov“ nájdeme skoro všade bez rozdielu na profesiu, obor. Zarážajú ma situácie, keď to je aj v situáciách, kedy klient dobrovoľne vyhľadá firmu, aby vyriešil svoj problém, no tá mu namiesto toho, aby dala konkrétne návrhy – ponúka všetko možné, len aby predali, nie aby vyriešili problém.

[irp posts=“750″ name=“Podnikám a všetko si robím svojpomocne. Prečo? Podpor ty mňa, ja podporím teba“]

Dáme si na ukážku jeden príbeh

Máte neznesiteľné bolesti brucha – zavoláte si k vám domov sanitku / prvú pomoc. Potrebujete jasnú pomoc. No príde k vám doktorko, otvorí si kufrík a bez toho, aby sa pýtal na váš zdravotný stav ležérne začne prezentovať svoju čarovnú medicínu a ponúkať zľavnené injekcie, vitamíny (však ste bledý, možno ste aj chudokrvný), vytiahne kosmodisk (však možno máte problém aj s chrbticou, hrbíte sa). Predá vám nakoniec podľa neho najlepší produkt na trhu, ktorý jednoducho ide – theraflu (však je chrípkové obdobie).

Viete si predstaviť, že nasledovne by fungoval doktor, ktorý by vám pri otvorení dverí do ordinácie určil diagnózu a dal riešenie bez toho, aby ste povedali prečo ste tam vôbec prišli? Možno chcete iba pečiatku do práce, ale ak si vás nevypočuje, nebude to vedieť a predpíše paralen od horúčky.

Riešič je ten, ktorý načúva a kladie správne otázky

Riešič je ako doktor, pred ktorého sa posadíte a poviete mu svoj problém. Riešič načúva a dáva otázky, ktorými zisťuje, čo je vaším skutočným problémom. Spolu s klientom následne hľadajú riešenie a možnosti, ako problém vyriešiť. Nepodsúva svoje ponuky, ktoré jednoducho nemajú pridanú hodnotu a konečné riešenie pre klienta. Sám vie, že ak mu nepomôže on, klient si nájde niekoho iného. Naopak, ak mu pomôže, získa nového klienta, získa referencie, získa odporučenie. Získa toho viac z dlhodobého hľadiska, nielen finančnú odmenu pred odchodom klienta.

ako riesit problem

Po tejto krátkej ukážke spoznáte ľudí, s ktorými budete možno v budúcnosti komunikovať a hľadať riešenia na váš problém – či sedíte s ponúkačom alebo riešičom. Teda s človekom, čo vás posunie vpred.

Sme podľa vás viac ponúkačmi alebo riešičmi? Aké sú vaše skúsenosti? Napíšte ich nižšie do komentára.

Si PONÚKAČ alebo RIEŠIČ? Ponúkačom dokáže byť každý, nájsť riešenie dokáže iba profík

Pridaj komentár