Websupport a ich „obľúbená“ hláška – 502 BAD GATEWAY. Ponúkajú všetko okrem spoľahlivosti

Nasledovné slová/článok nemajú vyznieť ako hejt alebo zbytočné navážanie sa. Je to len uľavenie a vykecanie sa, že niečo nie je v poriadku a už ma to po dnešnom dni dosť ŠTVE! Viem, nie som sám! Mnoho mojich známych má ten istý problém, tú istú starosť a otázku. Zostať verný alebo radšej odísť v pravý čas, aby som si nepokazil meno u svojich fanúšikov/návštevníkov webov?? To je otázka!

Websupport bol kedysi jednotka na Slovenskom trhu

Prišli so super supportom a službami, aké na Slovensku chýbali. To spoločnosti zaručilo raketový náskok oproti konkurencii. Dá sa teda povedať, že postavili latku o niečo vyššie, ako bolo v tej dobe štandardom. Kto chcel byť konkurencie schopný, musel taktiež napredovať a vylepšovať svoje služby. Zámerne píšem služby, lebo to už nebolo iba o peniazoch za hosting, ale i o rýchlom riešení problémov, komunikácii (sobota, nedeľa – online chat a samozrejme aj s odpoveďou a vyriešením problému-osobná skúsenosť), jednoduchosti v administrácii a iných super vychytávok, ktoré práve Websupport zaviedol a dodržiaval. Mnoho ľudí ich odporúčalo a vychvaľovalo. Ich história – websupport na wikipedii

Platilo to žiaľ iba donedávna.

Nič netrvá naveky. Aj tu sa tento super príbeh začal postupne prepisovať …

Websupport dosiahol svoj vrchol, bolo potrebné vylepšiť výkon a meniť svoju infraštruktúru. Sľubovali rýchlosť, spoľahlivosť. No po ich zmene a spustení nového systému sa začal diať pravý opak. Častejšie výpadky webov. Občas to bolo na minútku, inokedy výpadok trval aj polhodinu, či hodinu. Počas bieleho dňa. Vtedy, keď zákazníci surfujú po weboch, nakupujú alebo čítajú články sa objaví „hláška dňa“ 502 Bad Gateway. Krátke výpadky mailov ani nehovorím. Niekde sa stala chyba. Websupport sa všade vyjadruje, že o „chybičkách krásy“ vie a v diskusiách nepriamo uvádza, že aj to patrí k vývoju. Napredovanie. Chyby odstraňujú a všetci pracujú na 125%. No len mne nie je jasné, že kde a na čom, keď tie výpadky sú stále častejšie a prevádzkovateľom webov už dochádza trpezlivosť.

Príklad jednej z mnoha diskusií na Facebooku :

websupport1

zdroj: Učíme sa podnikať

Ďalšia diskusia :

websupport2

zdroj: WordPress Slovensko

Ďalšia diskusia :

websupport3

zdroj: Učíme sa podnikať

Podobných diskusií na sociálnej sieti Facebook je viac ako dosť. Viem, že mnoho známych sa už s tým problémom prosto zmierilo a už ani nekomentujú, nezverejňujú. Reakcie firmy sú stále tie isté – „o probléme vieme, riešime ho“

A tieto perličky zas nájdete aj priamo na FB fanpage Websupport od verných klientov po rokoch:

websupport4

Zdroj: facebook fanpage WebSupport.sk

websupport5

Zdroj: facebook fanpage WebSupport.sk

websupport6

Zdroj: facebook fanpage WebSupport.sk

Zopakujem na záver. Som vo Websupporte aj ja s mojimi webmi(aj tento blog je u nich, možno ma odpoja po tomto článku 🙂 ). Bol som spokojný s ich službami. Chválil som ich, odporúčal ďalej a priniesol som im nových platiacich zákazníkov.

To, čo sa ale deje, nevrhá dobré svetlo len na nich, ale hlavne na mňa a ľudí, čo urobili presne to isté, čo ja. Odporučili. Ten pocit, keď vám klient / kamarát potom vynadá a sťažuje sa – „Prečo mi nefunguje môj web / eshop? Veď si mi ich odporučil, kde je ***** chyba“ … Je to pocit na nezaplatenie(kto ho zažil?).

Vyžerieme si to osobne my prevádzkovatelia, nie Websupport, ktorý zaspal na vavrínoch. Je ťažké vyhovieť 100% klientom a po pravde sa to ani nedá. To je jasné, kto to tvrdí, klame. Ale tieto diskusie na FB a aj priamo na ich fanpage nasvedčuje jasný a identifikovaný problém. Dôkazov je spústa a nedá sa povedať, že je to spiknutie, že by konkurencia spustila boj a očierňovala ich bez príčiny 🙂 Chyba je jasná ako facka.

Vedia o nej aj vo firme Websupport  ?

Mňa ale najviac štve, keď mi kamarát alebo klient napíše – „Marek, opäť ti nejde web“. No, že chyba je niekde inde a nie u mňa oni nevedia a po pravde môže to im byť ukradnuté. Je to moja starosť a moje rozhodnutie, kde mám hosting. No nakoniec ja som ten/ my sme tí , kto prišiel / prichádza o návštevu na weboch a o zisk. Možno o budúceho klienta / klientov.

Boli moji favoriti, bol som s nimi nadmieru spokojný.

Hláška, ktorá sa stala čím ďalej viac videná – 502 BAD GATEWAY – nahnevá nejedného prevádzkovateľa a správcu webov.

websupport 502 bad gateway

Ako to v biznise býva zvykom. Takéto chybičky pripravujú pre niekoho skvelú príležitosť, ako porásť. Kto to bude? Dozvieme sa o pár rokov, o kom sa budú písať príbehy ….

Do komentáru nižšie pridaj svoju vlastnú skúsenosť.

A ešte trochu zábavy na záver a malý postreh od divákov priamo na FB Websupport 🙂

websupport

Zdroj: Facebook fanpage Websupport

Marek Štrba

Spájam podnikateľov, organizujem stretnutia v Nitre, Bratislave, Trenčíne, Trnave a v iných mestách na Slovensku. Rád diskutujem na témy o podnikaní a usmerňujem správnymi otázkami – takto spoločne hľadáme odpovede a riešenia na problémy. Mám rád kávu, rád šoférujem, vtedy najlepšie premýšľam a relaxujem.

9 comments

  1. web ti neodpoja to by som sa nebal :)) scenar bude zhruba nasledovny – niekto z marketingu od nich toto skor ci neskor najde, pride do diskusie, napise zase to ich klasicke „o problemoch vieme a pracujeme na nich“, obali to pripadne do dakeho dalsieho marketing bullshitu a eventualne sa ti ozve aj cez email alebo iny kanal s tym ze „riesime to bla bla bla“.

    a tam cca to aj skonci. ak aj vyriesia to co sposobuje konkretne tento problem momentalne, tak o par tyzdnov zase nieco nasadia/updatnu/zdokonalia … bla bla bla, co bude mat za nasledok zase dalsie problemy a vypadky (klientovi je jedno ze issue 1 je fixnuta a toto je issue 2, ona vnima vysledok – ze web zase kurva nejde).

    a tak to tam totiz funguje uz dlhodobo – prvorady je asi marketing a buchanie sa do hrude ake mame nove to a tamto a aki sme super a bomba a druhorade je to ze klienti kvoli neustalym zmenam a doladovaniu musia trpiet pravidelne vypadky a ine problemy.

  2. Zmeniť webhosting je síce trochu dlhší (a ťažší) proces ako zmeniť napr. operátora, ale všetko sa dá. Je to len vaše rozhodnutie tolerovať výpadky providera a ohrozovať tým váš vlastný biznis.
    A áno, pracujem pre Webglobe – Yegon, ale toto je čistý fakt!

    Ak sa rozhodnete pre zmenu, stačí sa ozvať 😉

  3. Ahoj Marek,
    plne si uvedomujeme do akej situácie dostáva teba aj ďalších našich zákazníkov každé naše zaváhanie. Cítime zodpovednosť za renomé desiatoktisíc ľudí ako ty, ktori u nás majú svoje weby. Spravili sme v histórii pár nešťastných technologických rozhodnutí, na ktoré doplácame. Hoc ti to príde ako klišé, naozaj sústredíme všetku našu pozornosť na dosiahnutie tip-top stavu. Veľa roboty sme už spravili a všetko otvorene komunikujeme. Napríklad od novembra, z ktorého je časť screenshotov, sme premigrovali všetky DB na úplne nové servery, prekopali sme sieť v datacentre, nakúpili nové webservery a presunuli tam tisíce webov, začali pracovať na nových mailserveroch, vyriešili úplne novú konektivitu of Cogent, + pridali HTTP/2, PHP7 aj Let’s Encrypt. Priznávame, ešte nám ostáva čo-to vyladiť a premigrovať, ale skutočne vidíme ako sa situácia radikálne zlepšuje aj v porovnaní s letom/jeseňou 2015. Je samozrejme na tebe, či nám priazeň zachováš, ale my o ňu budeme určite bojovať.

    • Je nám to otupné, ale nechať tak to predsa nemôžme. Pri našej veľkosti vytvoriť novú architektúru, premigrovať tam všetko a vyladiť to znamená v praci 1-2 roky roboty. No a keďže sme sa pred 3 rokmi rozhodli pre novátorskú infraštruktúru, ktorá teoreticky vyzerala mega lákavo, no v praxi sa neosvedčila, dostali sme sa do sklzu. Ako som už písal vyššie, máme pre všetky stavebné kamene hostingu nastavené a overené finálne architektúry a migrujeme tam všetko. Databázy už sú, veľa hostingov už je a e-maily začíname.

    • Pre migraciu ste sa rozhodli pred 3 rokmi. Pisete, ze pri vasej velkosti to trva 1-2 roky. Ako som pochopil z prispevku, v lete ste zistili ze to nefunguje a zacinate s presunom na nieco ine. Cize najblizsie 1-2 roky bude toto pokracovat? Lebo to pisete.

    • here we go … presne o tomto som pisal hore.

      ono sa to da pochopit a prekusnut na strane klienta, ale urcite nie ked sa to deje opakovane uz cele roky a hlavne ak konkurencia take problemy nemava.

    • You must be joking 🙂

      Daj tip na tu bezchybnu konkurenciu, som fakt zvedavy

    • nikde som nepisal ze je konkurencia bezchybna, len ze sa jej az taketo prusery nedeju a uz vobec nie v tak dlhodobom horizonte opakovane … co sa tyka poctu vypadkov a problemov, tak je na tom bohuzial WS z vacsich hracov co stoja za zmienku snad najhorsie na cz/sk trhu.

Pridaj komentár